Takie pytanie jest mi najczęściej zadawane, gdy odbieram telefon od klientów.
Mimo iż eBay jest platformą sprzedażową zbliżonąsposobem działania do polskiego Allegro, nie są to portale identyczne. Często klienci mają dość sprzedaży tylko na rodzimej platformie i skłaniają się ku ekspansji na inne rynki.
Najczęstszym wyborem stają się nasi zachodni sąsiedzi, a to z racji zamożności portfela, ale również bliskości granicy.
Niemiecki rynek pomimo dużego nasycenia w dalszym ciągu jest dla polskich przedsiębiorców pod wieloma względami bardzo atrakcyjny. Haczykiem uwagi jest choćby zysk, jaki polski przedsiębiorca może osiągnąć podczas sprzedaży na niemieckim eBay – oczywiście w porównaniu z polskimi kanałami sprzedaży.
Co zatem powstrzymuje większość polskich przedsiębiorców przed rozpoczęciem sprzedaży na eBay.de?
Głównymi problemami są: bariera językowa oraz nieznajomość przepisów, jakie obowiązują w Niemczech. O ile z tłumaczeniem opisów można sobie poradzić (nawet korzystając z translatorów dostępnych w internecie – aczkolwiek nie polecam), o tyle nieznajomość prawa, a w szczególności przepisów obowiązujących każdego sprzedawcę w Niemczech może już być dla przedsiębiorcy bardzo kosztowna. Dlaczego? — przeczytaj o Abmahnung