W pierwszej kolejności należy przygotować regulamin sprzedaży, politykę zwrotów oraz informację o  przetwarzaniu danych osobowych. Przestrzegam przed kopiowaniem tych dokumentów od innych przedsiębiorców, ponieważ może być ono powodem do otrzymania „Abmahnung”. Poza tym w regulaminie sprzedaży powinniśmy zawrzeć wszystkie informację, które są niezbędne i ważne zarówno dla nas jako sprzedającego, jak również dla kupującego. To jest: informacje o firmie, o kosztach dostawy, o możliwych płatnościach, informacja o możliwości zwrotu towaru bez podania przyczyny oraz termin jaki kupujący ma na odstąpienie od umowy. Również w regulaminie należy zawrzeć informacje dotyczące gwarancji, rękojmi oraz tego, co kupujący powinien zrobić w przypadku reklamacji. Niezbędne będzie również dodanie linku do unijnej platformy rozstrzygającej spory (platforma OS), co ważne link musi być aktywny.

Regulamin, polityka zwrotów oraz informację o przetwarzaniu danych powinny być przygotowane przez kancelarię prawniczą, która zna się na niemieckim prawie i obowiązujących przepisach. Błędne jest myślenie polskich przedsiębiorców, że wystarczy swój polski regulamin sprzedaży przetłumaczyć na język niemiecki i wystawić go na niemieckim eBay. Takie pójście na skróty może przedsiębiorcę słono kosztować.

Co trzeba zrobić przed wystawieniem pierwszej aukcji?

Przed wystawieniem pierwszej aukcji na portalu eBay.de, należy zarejestrować swoją firmę w systemie odzysku odpadów LUCID, zgodnie z ustawą VerpackG o czym już wcześniej pisałam w innym artykule, który znajdziesz tutaj.

Jeśli nie znasz języka niemieckiego i nie przeczytałeś ustawy VerpackG, skorzystaj z mojej usługi(więcej informacji tutaj), chętnie doradzę i pomogę dopełnić wszystkich formalności związanych z rejestracją w LUCID.

Wystarczy, że do mnie napiszesz. Możesz skorzystać z dostępnego na stronie formularza lub po prostu napisać maila. Jeśli masz pytania z tym związane chętnie na nie odpowiem w rozmowie telefonicznej.